Kastamonu Üniversitesi bünyesinde “Milli Teknoloji Hamlesi” vizyonuyla faaliyetlerini sürdüren Milli Teknoloji Atölyesi (MTA) ekibi, 2 Nisan Perşembe günü Orman Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mahmut Gür’ü makamında ziyaret etti. Gerçekleştirilen ziyarette, üniversitenin teknoloji ve inovasyon kapasitesini artırmaya yönelik iş birliği olanakları ele alındı.
Öğrenci Odaklı Projeler Görüşüldü
Ziyaret kapsamında, Orman Fakültesi öğrencilerinin atölye imkânlarından daha etkin şekilde yararlanabilmesi adına kapsamlı değerlendirmelerde bulunuldu. “Hedefle – Geliştir – Tasarla” anlayışıyla faaliyet gösteren Milli Teknoloji Atölyesi’nin sahip olduğu CNC işleme tezgâhları, 3B yazıcılar ve lazer gravür sistemlerinin; özellikle orman ürünleri ve mühendisliği alanındaki uygulamalı projelere önemli katkılar sağlayabileceği ifade edildi.
Daha önce 9 Şubat tarihinde Prof. Dr. Alperen Kaymakçı rehberliğinde Orman Endüstri Mühendisliği öğrencilerinin atölyede gerçekleştirdiği ders uygulamalarıyla başlayan iş birliğinin, yeni projelerle daha da geliştirilmesi hedefleniyor. Atölyenin, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmelerine olanak sağlayarak prototip üretim süreçlerine aktif destek sunduğu vurgulandı.
Akademik Kadroya Teşekkür
Milli Teknoloji Atölyesi’nin üniversite genelinde yaygınlaşmasına ve öğrenci projelerinin desteklenmesine katkı sunan akademik kadroya teşekkür edildi. Bu kapsamda, Orman Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mahmut Gür başta olmak üzere, Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Önder Tor, Orman Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fatih Sivrikaya ve Orman Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Saim Ateş’e desteklerinden dolayı şükranlar sunuldu.
Milli Teknoloji Atölyesi, disiplinlerarası çalışmayı teşvik eden yapısıyla, öğrencilerin yenilikçi fikirlerini hayata geçirmelerine katkı sağlamaya ve üniversitenin teknoloji üretim kapasitesini güçlendirmeye devam edecektir.
